Detalle informe
Comunicacions, autoritzacions i llicències ambientals
FORMES JURÍDIQUES I FISCALITAT
Última actualització: 19/04/2021
Per a obrir el fitxer necessites la darrera versió d'Adobe Acrobat Reader instal·lada al teu dispositiu o un complement per al teu navegador.
Per iniciar qualsevol activitat empresarial en una ubicació determinada (un local, una oficina o una instal·lació) és imprescindible comunicar-ho a l’Administració o demanar la llicència o autorització ambiental.
La necessitat d’una o altra dependrà de l’activitat i dels elements objectius que la conformen (superfície del local, taller o magatzem, capacitat de públic potencial, capacitat de producció, potència de la maquinària…). Juntament amb la normativa autonòmica, l’Ajuntament de Barcelona les regula a l’Ordenança Municipal d’Activitats i de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental (OMAIA).
En aquest informe t’expliquem amb detall cada tipus de llicència d’activitat i com pots sol·licitar-les. Així mateix, fem referència a altres normatives vinculades que has de tenir en compte, com el pla d’usos de cada districte o les ordenances sectorials.
Sumari:
- Què vol dir comunicar o demanar la llicència o autorització ambiental?
- On ho demano?
- Tipus de llicència d’activitat
- Altres normatives que cal tenir en compte
- Informació d’obertura d’establiments a Barcelona. Realització d’alguns tràmits a través de l’Ajuntament