ActivityDetail

L'estudi de mercat i les tècniques comercials i de venda des d'una vessant ètica

Tens dificultats per comunicar les teves idees o per vendre els teus serveis o productes? Aprèn a elaborar un estudi de mercat i coneix les tècniques de comercialització ètica per definir el posicionament del teu projecte emprenedor. Rebràs els coneixements per analitzar el mercat i el sector d'activitat així com la clientela i la competència. A través d'aquesta activitat els projectes participants seran capaços de definir una estratègia de comercialització ètica, identificant el seu posicionament i la seva clientela.

Virtual classroom

Tuesday 18 June · 15:00h - 17:00h

Virtual classroom

Wednesday 19 June · 15:00h - 17:00h

Language: Catalan

Specific goals | Temary

IMPORTANT: This session will be held in Catalan or Spanish only.

IMPORTANT: Aquesta activitat s'impartirà de manera virtual en streaming a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.

Objectius generals de l'activitat:
1. Dotar de coneixements teòrics i pràctics sobre els estudis de mercat a les persones emprenedores d'iniciatives de l'economia Social i Solidària.
2. Capacitar a les persones participants per poder entendre el mercat on començaran a treballar i dissenyar una estratègia de comercialització ètica a partir d'eines i tècniques de referència.
3. Compartir experiències, coneixements i casos pràctics entre les persones participants per poder millorar l'orientació del seu estudi de mercat i tècniques comercials amb una vessant ètica en l'ecosistema de l'ESS .

Objectius específics de l'activitat:
1. Saber què és un estudi de mercat i identificar quines tendències cal analitzar per tal de posicionar un projecte emprenedor d'ESS en un determinat sector d'activitat.
2. Aprendre mètodes per analitzar el mercat, el sector d'activitat, la clientela, la competència i definir el posicionament del projecte emprenedor o iniciativa social en aquest mercat.
3. Conèixer eines i tècniques comercials des d'una vessant ètica per conèixer els obstacles alhora de vendre un producte o servei i les possibles objeccions de la clientela, així com identificar les seves necessitats.
4. Compartir casos pràctics i experiències viscudes entre les persones assistents per poder millorar el posicionament i el valor de les iniciatives socials.

Temari
- Mercats, clientela, competència i posicionament
- Com analitzar el mercat i el sector d'activitat?
- Qui és i com és la nostra clientela?
- Quina és i com és la nostra competència?
- Com ens posicionem des d'una vessant ètica i quin valor aportem?
- Tècniques de venda i comercials ètiques: principis, exemples i bones pràctiques.


Aquesta activitat forma part de l'itinerari: Capacitació en màrqueting, comercial i vendes.

  • SESSIONS TRONCALS:
  •     Màrqueting i segmentació de clients per a projectes d'ESS
  •     Quant venem i amb quin marge? El pla de vendes del nostre projecte d'ESS
  •     L'estudi de mercat i les tècniques comercial i de venda des d'una vessant ética

A més, us recomanem les següents formacions per consolidar altres aspectes més concrets:

  • Empreses d'ESS i mitjans de comunicació
  • Eines digitals de gestió interna per a les organitzacions de l'ESS
  • Aprèn què és i guanya autonomia en SEO (posicionament orgànic a google o d'altres cercadors)
  • Taller pràctic de Ecommerce: com començar a vendre avui.
Other available dates for this activity

Information not available

General information

En cas que no puguis assistir a l'activitat, és necessari que et donis de baixa amb 12 hores d'antelació entrant a l'apartat ACTIVITATS del teu Espai Personal, al qual pots accedir fent clic aquí. D'aquesta manera una altra persona podria aprofitar la teva plaça.

Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!

Per a més informació pots escriure a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat.

Session types: Multisession

Duration: 04:00 hours

Price: This activity is free

Program: MARKETING & SALES (NW)

Lesson taught by

Average rating

Information not available

-