LIDERA - Gestió del canvi i mentalitat agile
LIDERA - Gestió del canvi i mentalitat agile
Desenvolupar una mentalitat flexible i orientada a l'aprenentatge que permeti a les emprenedores adaptar-se als canvis, gestionar la incertesa i liderar el seu negoci amb més confiança, agilitat i capacitat d'innovació.
Aquesta formació ofereix eines pràctiques perquè les emprenedores desenvolupin una mentalitat agile, potenciïn la seva capacitat d'adaptació i afrontin els canvis amb més confiança, aprenentatge i resiliència. Les participants aprendran a gestionar la incertesa, superar les resistències al canvi i incorporar hàbits que afavoreixin la millora contínua del seu projecte empresarial.
L'emprenedoria implica conviure amb el canvi, la incertesa i la necessitat d'adaptar-se constantment. En aquest context, desenvolupar una mentalitat flexible és una competència essencial per prendre decisions, innovar i continuar avançant sense quedar paralitzada davant dels imprevistos.
Adreçat a dones emprenedores (autònomes, cooperativistes o en fase de creació/consolidació del seu projecte)
1. Entendre el canvi
- El canvi com a part de l'emprenedoria.
-Com reaccionem davant la incertesa.
- Creences i emocions associades al canvi.
- Resistències personals.
- Mentalitat fixa versus mentalitat de creixement (Carol Dweck).
- Autodiagnòstic de la pròpia actitud davant del canvi.
- El canvi i la incertesa viscuts des de l'experiència de les dones emprenedores: autoexigència i síndrome de la impostora.
2. Desenvolupar una mentalitat agile
- Què significa tenir una mentalitat agile.
- Flexibilitat, adaptació i aprenentatge continu.
- Experimentar abans que buscar la perfecció.
- Aprendre dels errors.
- Prioritzar, iterar i ajustar.
- Hàbits que afavoreixen l'agilitat personal.
3. Gestionar la incertesa
- Presa de decisions en contextos canviants.
- Gestió emocional davant la incertesa.
- Resiliència i tolerància a la frustració.
- Creativitat davant els obstacles.
- Transformar els problemes en oportunitats.
- Recursos personals per afrontar moments de canvi.
4. Liderar el canvi
- Liderar-se a una mateixa abans de liderar el negoci.
- Comunicar els canvis amb confiança.
- Crear una cultura de millora contínua.
- Incorporar l'aprenentatge al dia a dia.
- Pla d'acció per desenvolupar una mentalitat agile.
Per a més informació, podeu contactar amb nosaltres a través de lidera@barcelonactiva.cat.
Barcelona Activa disposa de bucles magnètics d'ús individual per a les persones amb dificultat auditiva. Si en necessiteu un heu d'enviar un correu a lidera@barcelonactiva.cat el més aviat possible.
Categoria: LiderA Tallers Habilitats