ActivityDetail

Masterclass UXlab: UX Writing per a interfícies de persona usuària

Aquesta masterclass posarà el focus sobre com els continguts formen part del disseny i de la proposta de valor d'un producte digital, més enllà de les qüestions vinculades amb els aspectes estètics, estructurals o de forma. La utilització de el llenguatge, els micro-copys, la identificació dels moments de la veritat, dels punts de contacte rellevants, dels espais de decisió i de les zones crítiques són factors que influeixen definitivament en l'èxit i eficàcia del disseny d'un producte digital.

Aula virtual

dijous 2 de desembre · 09:30h - 11:30h

Idioma d'impartició: Castellà

Objectius específics | Temari

Des d'una perspectiva tradicional l'estratègia de continguts sempre s'ha considerat, en el pla teòric, com un element fonamental per poder lliurar una experiència d'usuari enfocada a la satisfacció de les necessitats de les persones.
Avui dia, i gràcies a la proliferació i desplegament de tècniques d'investigació qualitativa en l'àmbit dels projectes digitals, hem pogut comprovar i validar que els aspectes emocionals vinculats a les palanques conductuals que es mobilitzen gràcies als continguts rellevants en els anomenats moments de la veritat són eficaços.
En aquest context ha proliferat i s'ha desenvolupat el UX Writing com a disciplina que posa el focus en la identificació dels moments i espais en què un copy adequat i pertinent desencadena l'acció eficaç tant per a l'usuari com per a la satisfacció dels objectius de negoci.
En aquest sentit estem davant d'un escenari en què la interfície d'usuari té un alt condicionant en la seva generació i desenvolupament vinculat als microcopies, al contingut i a com estem resolent l'acció de les persones usuàries en els anomenats moments de la veritat.

Objectius generals:
- Comptar amb una visió detallada de la importància de l'estratègia de continguts en el marc de l'experiència d'usuari d'un producte digital.
- Entendre els moments d'interacció que podem identificar al llarg de tots els processos d'un producte digital.

Objectius específics:
-Aprendre a tenir una visió global de l'estratègia de continguts, les seves implicacions, necessitats i recursos associats per poder dissenyar-la i desplegar-la.
- Comptar amb un stack tecnològic que permeti i faciliti les tasques de disseny i desplegament de l'estratègia de continguts.
- Identificar els moments d'interacció clau vinculats a la consecució d'objectius de negoci i resolució de necessitats.
- Aprendre a dissenyar el model de dades d'una interfície.
- Tenir una visió global de la relació entre diferents interfícies en l'àmbit d'un producte digital.

Temari:
- Fonaments bàsics de l'estratègia de continguts.
-Identificació dels objectius de negoci i les necessitats dels usuaris en l'àmbit d'un producte digital.
- Eines vinculades amb el disseny i desplegament d'estratègies de continguts
- Identificació de models d'interacció.
- Generació de mapes holístics de processos en l'àmbit del producte digital.
- Disseny i implementació de micro còpies.
- Disseny d'interfície d'usuari a través de diferents elements: continguts, estructura, capa visual.
- El model de dades com a punt de partida en el disseny d'interfícies.

Impartit per: 

Daniel Torres Burriel té més de 20 anys d'experiència en negocis digitals. És el director general i fundador de TorresBurriel Estudio, empresa especialitzada en projectes d'experiència de persona usuària i partner espanyol de la UX Alliance. També és fundador i director de UX Learn, start-up de formació en usabilitat, UX i disseny de serveis que permet obtenir la certificació UX_PM Certified Global Trainer. 

Daniel Torres Burriel és autor de 3 llibres sobre tecnologies de la informació i la comunicació i ha estat ponent a més de 180 conferències sobre usabilitat, ux, accessibilitat, arquitectura de la informació i disseny de serveis.

Aquesta activitat està organitzada per l'UXLab de Barcelona Activa.

Altres dates disponibles per aquesta activitat

Informació no disponible

Informació general

Aquesta activitat es desenvoluparà en espanyol.

Si finalment no pots participar en l'activitat, preguem et donis de baixa utilitzant l'apartat d'Activitats del teu Espai Personal.

El Servei/espai de laboratori d'usabilitat (UXLab), experiència d'usuari i accessibilitat (UXLab) està confinançat pel Fons Europeu De Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Operació 2. Foment de l'Emprenedoria i Serveis d'Incubació, Actuació 2.2: Laboratori UX: Serveis per a testejar productes.


Tipus de sessió: Monosessió

Durada: 02:00 hores

Preu: Aquesta activitat és gratuïta

Programa: MÀRQUETING I VENDES (NW)