Episodi 1
Alexandre Magne: desfem els nusos gordians de l’emprenedoria
El convidat
Xavier Verdaguer, emprenedor en sèrie des de 1997, expert en innovació i e-commerce. Ha fundat diverses empreses disruptives com l’Imagine Creativity Center, un centre de referència en innovació nascut a Silicon Valley, que promou l’actitud emprenedora, la creativitat i la transformació de companyies i persones d’arreu del món. Conversa amb en Xavier Dumont, director del servei d'Emprenedoria de Barcelona Activa, per tractar quins recursos dels plantejats pel Xavier Verdaguer podem oferir desde l'agència.
'Una idea no té valor. El que té valor és la implementació d’aquesta idea'.
'La clau és tenir un equip de gran diversitat. I aquest funciona quan es té respecte, quan hi ha valors compartits'.
'Quan tens una idea has de validar 3 aspectes: demostrar que és factible, desitjable i viable a nivell de negoci'.
'L’emprenedor ha de viure cada dia com si fos el primer'.
'Això d’emprendre no s’ha de fer sol. És molt important qui t’acompanya en el camí'.
Referents d'interès
-
L'especialista en TIC i màrqueting, Guy Kawasaki i la seva defensa del make meaning posen en valor la necessitat d'impulsar projectes amb sentit per a les persones a qui es dirigeix.
-
L'expert en màrqueting i comunicació, Seth Godin, destaca la idea d'identificar de manera correcta el públic a qui et vols dirigir per poder explicar bé la història del teu projecte.
-
L'investigador i autor expert en management, Jim Collins, a través del seu símil del vaixell explica la importància d'equivocar-nos sabent detectar on s'ubica el nostre error.