Episodi 9
L'emprenedoria amb propòsit
El mite
Prometeu va ser el primer gran rebel de la història. Un tità que, segons la mitologia grega, va crear l’espècie humana amb argila. Prometeu tenia una missió i una visió: protegir la seva creació més preuada, nosaltres. Per això, no va dubtar en enfrontar-se amb el propi Zeus, és a dir, al poder establert en els temps de l’Olimp. Enutjat amb Prometeu, Zeus va castigar els humans privant-los del foc, cosa que va provocar la misèria de les persones. Prometeu va robar el foc als déus i el va retornar a la gent, convertint-se en el gran benefactor de la humanitat. Així com el foc de Prometeu va canviar la història, la carn 100% vegetal d’Heura Foods també està canviant la nostra forma de menjar i viure.
El convidat
Marc Coloma és el cofundador d’Heura Foods, una empresa d’alimentació sostenible catalana que busca democratitzar la carn 100% vegetal, ja amb presència en 15 països. En parla amb Montse Basora, directora d’Emprenedoria de Barcelona Activa.
‘L’essència d’Heura és l’inconformisme. Moltes vegades creiem que tenim menys poder del que ens fan creure’.
‘Heura neix de voler generar una transformació i, per això, es necessita una cultura d’impacte i innovació’.
‘Els projectes emprenedors són tan forts com els seus ecosistemes. Barcelona ha sigut clau’.
‘Buscàvem el màxim impacte possible per resoldre reptes molt grans’.
‘Barcelona Activa ens va donar molts recursos per apoderar-nos i somniar en reptes més grans’.
Com s’emprèn un projecte transformador amb un propòsit?
Tu també pots ser un Prometeu modern. Aquestes són les claus per desafiar l’statu quo i fer realitat una iniciativa capaç de millorar el món.
- Buscar un projecte de màxim impacte enfocat a resoldre un gran repte social.
- Actitud inconformista i valenta. Com diu una de les màximes del moviment good rebel: “tenim més poder del que ens fan creure”.
- Aportar solucions reals al problema. En el cas d’Heura, l’exemple és la descarbonització del sector ramader.
- Estar sempre en un procés de millora constant i renovació del producte o servei.
- Crear un equip amb valors compartits, en què hi hagi un equilibri entre actitud, experiència i potencial.