Episodi 12
Els grans reptes d'un viatge emprenedor
Els mites
Hem fet un viatge olímpic sota la companyia dels grans mites de l’antiguitat, on hem après a fer una proposta de valor, hem convertit les nostres febleses en fortaleses, hem descobert el lideratge del segle XXI, hem competit contra gegants, hem trobat Sants Grials i hem conegut com emprendre amb valors i amb propòsit.
En aquest capítol, recordem tots aquests mites i les veus de les persones emprenedores de l’ecosistema de Barcelona: Xavier Verdaguer, Pedro Olivares, Mar Alarcón, Christian Rodríguez, Daniel Oliver i Elena Rico, Talía Bonmatí, Francesc Font, Albert Riera, Marc Coloma, Carlota Pi i Laura Urquizu.
Les cites dels convidats
'La idea és important però aquesta idea pot canviar, i si l’equip sap escoltar, sap corregir amb humilitat i controla bé els seus egos, al final, la capacitat d’anar pivotant, d’anar millorant aquesta idea és clau per arribar a l’èxit'.
Xavier Verdaguer. Imagine Creativity Center.
'Necessites una proposta de valor que sigui molt superior, perquè si els matisos són petits és molt difícil competir contra el màrqueting dels grans'.
Francesc Font. Incapto Coffee.
'Una persona emprenedora al final és un líder nat. El seu objectiu número 1 és aconseguir un equip, aconseguir persones que segueixin la idea i l’ajudin a executar-la'.
Mar Alarcón. Socialcar.
'Era important aportar solucions per solucionar els problemes que té la ramaderia. I això és el que fem des d’Heura'.
Marc Coloma. Heura Foods.
Els grans consells d'un viatge emprenedor
En aquest episodi de recopilació, recordem que:
-
Si volem ser una societat emprenedora, hem de normalitzar l’error. L’error acostuma a ser part de l’èxit. L’error té una dimensió pedagògica, és quan t’equivoques quan realment entens una cosa.
-
El lideratge del segle XXI necessita flexibilitat, adaptació al canvi i comprensió de les noves cultures de treball.
-
La diversitat és clau per emprendre. Com més diversos siguin els equips, millor.
-
Per competir contra gegants, necessites grans diferències.
-
Per emprendre amb valors ens cal una doble mirada. Per una banda, el negoci, i per l’altra, la societat.
-
A Barcelona és un bon moment per captar inversió. Les persones inversores es fixen molt en els productes que neixen a la ciutat.