Episodi 11
Protegint marques des de Barcelona per tot el món
El mite
Apol·lo era un dels déus més venerats del món clàssic. Representava la llum, el sol, la veritat, la poesia i les arts, però també la protecció davant les forces malignes. Al segle XXI també hi ha amenaces de les quals defensar-nos, com les falsificacions d’Internet. Potser no tenim la protecció d’Apol·lo, però disposem d'empreses que ens ajuden a detectar-les.
La convidada
Laura Urquizu és una de les 50 emprenedores més influents d’Europa i CEO de Red Points, una empresa pionera i referent que s’encarrega de protegir les marques davant les falsificacions de l’entorn digital. Conversa amb Félix Ortega, director general de Barcelona Activa, un entusiasta de la comunicació, la gestió empresarial, els sectors creatius, la innovació i les start-ups.
Laura Urquizu és una de les 50 emprenedores més influents d’Europa i CEO de Red Points, una empresa pionera i referent que s’encarrega de protegir les marques davant les falsificacions de l’entorn digital. Conversa amb Félix Ortega, director general de Barcelona Activa, un entusiasta de la comunicació, la gestió empresarial, els sectors creatius, la innovació i les start-ups.
‘La nostra missió és fer d’Internet un lloc més segur’.
‘Quan hi ha un objectiu global i vols fer-te amb el lideratge del mercat, cal actuar amb rapidesa i captar talent amb experiència a escala internacional’.
‘Hi ha negocis boníssims, però que no són invertibles. El mercat ha de ser molt gran per a un fons de capital risc’.
‘Al principi, per créixer és fonamental l’esforç. Després, entren en joc altres ingredients com l’organització, la planificació i la contractació de nous talents. Aquest és el principal canvi’.
‘Un ecosistema no té sentit si no som capaços de crear desenes d’scale-ups’.
Quina és la clau de l’èxit empresarial?
Augmentar els beneficis d'una empresa no és fàcil. Red Points ho va fer en només dos anys, passant d’un milió fins a deu milions d’euros.
La clau de l’èxit i el creixement d’una entitat passa per la visió, l’esforç i l’actitud. Però això no és suficient, també es necessiten característiques com aquestes:
- Ser un negoci invertible i amb possibilitat de creixement il·limitat.
- Organització per escalar posicions.
- Contractació de nou talent.
- Un equip conformat per persones expertes en el sector.