Episodi 10
Com captar i retenir talent
El mite
Quiró, fill de Cronos i Fílira, va ser el més savi, just i bondadós de tots els centaures de la mitologia grega. Tutor d’herois olímpics com Aquil·les, Teseu, Jàson i Enees. Era el mestre dels mestres, el mentor en majúscules. Fins i tot el mateix Apol·lo li va confiar el seu fill Asclepi perquè l’eduqués. Amb els seus coneixements i habilitats, va saber guanyar-se la confiança de l’entorn, de la mateixa manera que per emprendre cal envoltar-se d’un ecosistema favorable que permeti captar talent i retenir-lo.
La convidada
Carlota Pi és la pionera de la revolució de les teulades. Una enginyera i empresària catalana fundadora de la companyia elèctrica 100% verda HolaLuz, impulsada amb dos dels seus companys d’IESE, Oriol Vila i Ferran Nogué. Parla amb Jaume Baró, director operatiu dels Serveis a les Empreses de Barcelona Activa.
‘Una companyia ben gestionada que és capaç de trobar el seu camí cap a la rendibilitat s’ha de convertir en una eina per fer del món un lloc millor’.
‘Nosaltres teníem clar que volíem arribar a un compromís honest i responsable amb les generacions futures’.
‘Tenir una companyia que té un propòsit, que és genuïnament transcendent, que la gent pot apuntar-s’hi i posar la seva energia en fer la seva revolució convergeix perquè les persones tenen un mateix objectiu’.
‘Barcelona Activa forma part del nostre ADN. Recordem passar-ho molt bé, conèixer gent brillant, em sento molt privilegiada de formar part d’aquesta tribu, dels tocats per Barcelona Activa’.
‘La confiança es guanya sobretot des de la credibilitat. No és un objectiu en si mateix, és la conseqüència que provoca el fet d’executar els propis valors’.
Generar confiança i crear un negoci que atregui i mantingui el talent
HolaLuz marca un abans i un després en el món de les companyies elèctriques, igual que Quiró també transformava els seus deixebles. Per això, posen en comú algunes lliçons per crear un equip de treball fort, motivat i implicat en l’empresa:
- Tenir un propòsit transcendent i genuí perquè les persones treballadores comparteixin una mateixa finalitat.
- Formar part d’un ecosistema on puguis connectar amb persones emprenedores amb projectes similars.
- Honestedat i coherència amb els valors corporatius, la confiança es guanya amb credibilitat.
- Saber escoltar i estar obert a compartir diferents punts de vista i pivotar.