ActivityDetail

Obligacions fiscals per a projectes ESS

Molts projectes de l'Economia Social i Solidària (ESS) tenen dificultats per entendre i complir amb les obligacions fiscals que els corresponen. La fiscalitat sovint es percep com una barrera tècnica, tot i ser un àmbit essencial per garantir la sostenibilitat i el compliment legal dels projectes. Aquesta formació se centra exclusivament en els principals impostos que afecten les entitats sense ànim de lucre i les cooperatives: l'Impost de Societats, l'IVA i l'IAE. A través d'explicacions clares, exemples pràctics i rec

Objectius específics | Temari

NOVA FORMACIÓ

Activitat adreçada a persones emprenedores i/o entitats de l'ESS, especialment en fases inicials o de creixement, que vulguin entendre millor com afecta la fiscalitat a la seva activitat. No cal tenir coneixements previs en fiscalitat.

Objectius:

1. Entendre com s'apliquen l'Impost de Societats, l'IVA i l'IAE a entitats com cooperatives, associacions o fundacions.
2. Identificar quines activitats poden estar exemptes i quines generen obligacions fiscals.
3. Saber quins models cal presentar i amb quina periodicitat.
4. Guanyar autonomia per dialogar amb gestories o gestionar tràmits bàsics internament


Contingut:

- Introducció pràctica a la fiscalitat de les entitats de l'ESS
- L'Impost de Societats (IS): qui tributa, com i quan
- L'Impost sobre el Valor Afegit (IVA): exempcions, quotes i obligacions
- L'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE): alta, epígrafs i aplicació
- Declaracions i models fiscals bàsics.
- Recomanacions i bones pràctiques per organitzar-se millor


Dates disponibles per l'activitat
Edició 1
Modalitat: Presencial
Idioma: Català
Data: Divendres 17 d’octubre, 10:00h - 12:00h
Centre per a la iniciativa emprenedora Glòries - Carrer Llacuna, 156 - 162, BARCELONA
Informació general

Aquesta activitat es realitza en dos tipus de format: sessió presencial o sessió virtual. Consulta el tipus de cada sessió i els detalls al calendari del web.

L'activitat es realitzarà en l'idioma indicat per a cada sessió.

Recordeu que podeu gestionar la vostra inscripció (donar-se de baixa, obtenir un certificat de participació...) des de l'apartat d'Activitats de l'Espai personal.

Per a més informació o si tens alguna necessitat especial i requereixes suport per seguir l'activitat escriu-nos a innovaciosocioeconomica@barcelonactiva.cat

En cas que no puguis assistir a l'activitat, és necessari que et donis de baixa amb 12 hores d'antelació entrant a l'apartat ACTIVITATS del teu Espai Personal, al qual pots accedir fent clic aquí. D'aquesta manera una altra persona podria aprofitar la teva plaça.

Barcelona Activa ofereix tallers i activitats formatives en Economia Social i Solidària adreçats a persones i col·lectius que volen emprendre noves iniciatives socioeconòmiques. Consulta l'oferta de cursos i tallers actuals aquí!

Modalitat: Presencial
Durada: 2 h
Idioma: Català
Data: Divendres 17 d’octubre, 10:00h - 12:00h
Ubicació: Centre per a la iniciativa emprenedora Glòries - Carrer Llacuna, 156 - 162, BARCELONA
Formació impartida per