ActivityDetail

TALLER: Com fer un pla de màrqueting digital? (Inclou assessorament personalitzat!)

Taller d'Estratègia Digital amb 20 hores de formació, distribuïdes en 5 sessions + 3 hores de tutories individuals i personalitzades. Els tallers d'Estratègia Digital són accions de formació amb tutories individuals i personalitzades que permetin a les participants definir, aplicar i mesurar l'estratègia digital de la seva empresa o projecte empresarial. L'estructura d'aquests tallers permet elaborar un producte final, que es converteixi en un document estratègic i pla d'acció del desenvolupament del seu projecte.

Sessió presencial

dimarts 25 de febrer · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 4 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 11 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 18 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 25 de març · 16:00h - 20:00h

Centre per a la iniciativa emprenedora Glòries, Carrer Llacuna, 156 - 162, (Sant Martí) BARCELONA

Idioma d'impartició: Català

Objectius específics | Temari

L'objectiu del taller és adquirir coneixements i eines per a crear un pla de màrqueting digital (MD) complet, adaptat a cada cas. Amb classes dinàmiques i pràctiques, amb activitats interactives per a garantir l'aplicació dels conceptes apresos.

OBJECTIUS
- Desenvolupar una estratègia de MD efectiva.
- Conèixer els conceptes, fonaments i darreres tendències del MD.
- Conèixer les tècniques de MD: SEO, SEM.
- Desenvolupar habilitats per a analitzar i mesurar l'eficàcia del MD.
- Implementar un pla de MD alineat amb el pla de negoci.

CONTINGUTS

1. Creació d'estratègia de MD: anàlisi i segmentació. Tècniques de MD SEO On-Page (Contingut)

- Breu introducció al MD i principals aplicacions.
- Anàlisi FODA aplicada al MD.
- Definir indicadors clau de rendiment (KPI en anglès).
- Benchmark digital: analitzar la competència.
- Segmentar el mercat, definir el buyer persona (clientela ideal).
- Embuts (funnels) de venda i pla de mesurament.
SEO On-Page
- Paraules clau. Què són? Intencions de cerca.
- Optimitzar continguts:
. Escriure títols i metadescripcions atractives i eficients.
. Ús i jerarquia d'etiquetes H1, H2, H3.
. Imatges (noms d'arxius, text alternatiu).
- Estratègia de continguts, blogs, pàgines.

2. Tècniques de MD SEO local On-Page (Tècnic)

SEO Local

- Estratègies per optimitzar Google My Business i presència local.
- Ús d'eines bàsiques (Google Search Console, Screaming Frog).
SEO Tècnic
- Factors SEO tècnics.
- Coneixement dels principals factors amb diagrames: sitemap, robots, hreflang, dades estructurades, canonicals, ssl, errors, redireccions, index, no index, WPO, URL.

3. Tècniques de MD SEM

- Introducció pràctica a Google Ads.
- Estructurar una campanya: grups d'anuncis, paraules clau i creativitats.
- Crear anuncis efectius: text, extensió i segmentació.
- Crear pàgines d'aterratge o landing pages efectives.
- Estratègies de licitació i pressupost.
- Mesura de resultats: CTR, conversions i optimització contínua.

4. Xarxes Socials, E-mail Màrqueting i WhatsApp
Xarxes Socials

- Definir objectius segons l'embut de conversió (notorietat, interacció, conversions).
- Elegir canals segons públic objectiu:
. Exemples pràctics (LinkedIn per a B2B, TikTok per a públic jove).
- Estratègies de contingut:
. Tipus de publicacions (educatives, promocionals, testimonials).
. Freqüència i temporalització.
- Introducció a campanyes pagades a xarxes socials:
. Crear anuncis bàsics a Facebook i Instagram.
E-mail Màrqueting
- Crear campanyes efectives:
. Redactar assumptes atractius.
. Estructura d'un e-mail amb alt percentatge de conversions.
. Com millorar obertures i clics.
WhatsApp
- Configurar WhatsApp Business:
. Plantilles de missatges automàtics.
. Ús de llistes de difusió i seguiment personalitzat.
- Estratègies per augmentar vendes i millorar el servei al client amb WhatsApp.

5. Implementació del Pla de MD

Implementació del Pla de MD
- Llistat d'eines gratuïtes i de pagament:
. Per a xarxes socials (Canva, Buffer, Hootsuite).
. D'e-mail màrqueting (Mailchimp, HubSpot, ActiveCampaign).
. Monitoratge de resultats amb Google Analytics, Semrush i Data Studio.
Pressupostos i monitoratge
- Distribuir un pressupost digital:
. Recomanacions per canals (SEO, SEM, mitjans socials, etc.).
- Seguiment de KPI per mesurar resultats i ajustar l'estratègia:
. Exemple de mètriques: CTR, conversions, ROI.
Integració d'estratègies
- Crear un pla global amb:
. Objectius clars i alineats amb el públic objectiu.
. Coordinació entre canals.
. Monitoratge centralitzat per ajustar l'estratègia de manera contínua.

Altres dates disponibles per aquesta activitat

Informació no disponible

Informació general

Col·lectiu prioritari

Aquest taller està orientat a dones emprenedores o empresàries que vulguin professionalitzar la seva estratègia digital, així com a treballadores per compte aliè que es dediquen a fer tasques de comunicació o comercials. Està especialment recomanat a aquelles que ja disposen d¿un lloc web corporatiu o xarxes socials, i desitgen potenciar les seves vendes i la seva imatge digital.

Disponibilitat

Es requereix disponibilitat per assistir a totes les sessions de formació. La persona que acumuli més d'una falta d'assistència no podrà accedir a les tutories. En cas d'haver començat a fer tutories, no podria continuar-les.

Format

En cada edició s'informarà si la formació s'oferirà en format presencial o es farà en format virtual (es veurà junt amb les dates de cada edició).

Quan l'edició s'oferís en format presencial, només ho serien les sessions de formació; les tutories serien virtuals.
Quan la formació es faci de manera presencial, no hi haurà manera de seguir-la de forma virtual.
A les sessions presencials no es permetrà l'entrada a l'aula passats 15 minuts des de l'inici de la sessió.

Quan la formació es faci de manera virtual, no es podrà accedir a les gravacions d'aquestes sessions a posteriori, perquè no gravem les sessions.

INSTRUCCIONS PER A LA PREINSCRIPCIÓ

1. Preinscripció a l'edició a través d'aquesta mateixa pàgina: prémer el botó "Inscriure'm" que veieu més a dalt, i seguir les instruccions. 

IMPORTANT: si durant aquest procés de preinscripció, et sortís el missatge "per inscriure't a aquesta activitat has de tenir un projecte associat al teu perfil", abans de poder continuar hauràs de contactar amb lidera@barcelonactiva.cat, facilitant el teu nom i número de documentació, nom del teu projecte professional o negoci amb una breu descripció de l'activitat i sector al qual pertany. Un cop fetes les gestions internes, rebràs un correu perquè puguis continuar amb la preinscripció.


2. En el moment de la preinscripció, és imprescindible adjuntar el Formulari d'inscripció degudament emplenat, el qual trobareu en la part inferior d'aquesta pàgina. No s'acceptaran sol·licituds que no hagin annexat el formulari correcte, o en els casos en que aquest formulari no s'hagi emplenat correctament.

3. Per preinscriure-s'hi a l'edició es disposarà fins a tres dies abans que comenci l'edició, sempre que hi hagi places disponibles.  

D'entre totes les sol·licituds rebudes, seleccionarem a les 20 participants del curs.

Uns dies abans de l'inici del curs, us comunicarem per correu electrònic si heu estat seleccionades per participar-hi.

Informació addicional per a les edicions virtuals

Si l'edició es fes en format virtual, també rebríeu les instruccions pertinents per connectar a l'aula virtual per seguir la formació.

Per a qualsevol dubte o pregunta, ens podeu escriure a lidera@barcelonactiva.cat

Documentació de l'activitat

Sessió presencial

dimarts 25 de febrer · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 4 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 11 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 18 de març · 16:00h - 20:00h

Sessió presencial

dimarts 25 de març · 16:00h - 20:00h

Centre per a la iniciativa emprenedora Glòries, Carrer Llacuna, 156 - 162, (Sant Martí) BARCELONA

Idioma d'impartició: Català

Tipus de sessió: Multisessió

Durada: 20:00 hores

Preu: Aquesta activitat és gratuïta

Programa: LIDERA TALLERS DIGITALS

Formació impartida per

Puntuació mitjana

Informació no disponible

-